İZMİR BİR PRENSESTİR

04.11.2014 19:59

Tutsak olmasaydım eğer
Severdim bu ülkeyi
Ve bu kederli denizi,
Mısır tarlalarını,
Uçsuz bucaksız yıldızları
Severdim,
Loş bir duvarın gölgesinde
Işıldamasaydı sipahi kılıçları.

Zalimlik bence
Siyah bir harem ağasına hizmet ettirmek,
Akort et demek gitarımı,
Tut aynayı yüzüme;
Oysa günahkâr Sodom’dan uzak
Bu ülkede,
Doyum olmaz
Gençlerin hoş sohbetine.

Bir kıyı seviyorum
Kışın soğuk soluğundan uzak,
Yazın, yağmuru sıcak
Ve otların arasında
Başıboş gezer böcek
Zümrüt yeşili, parlak.

Boynunda güzel kolyesiyle
Bir prensestir İzmir,
Mutlu ilkbahar her zaman
Çağrısına ses verir;
Ve demette gülümseyen çiçekler gibi
Açılır takımadalar birer birer,
Sarar mavilikleri.


Seviyorum parlak kırmızı kuleleri,
Utkan bayrakları,
Çocuk oyuncakları gibi,
Altın sarısı evleri;
Seviyorum,
Bir o yana, bir bu yana beşikte
sürüklenen düşlerim için
Fillerin üstünde sallanan çadırların hayalini.

Bu periler sarayında
Coşar yüreğim birden,
Kulağımda meleklerin sesi
Uzak çöllerden gelen;
Sonsuz şarkıların ahengi
Karışır seslerine,
Melekler usul usul
Şarkı söyler göklerde.

Ben bu yörelerin
Yakıcı, tatlı kokularını severim,
Yaldızlı camlardan sarkan
Titrek yaprakları,
Eğilmiş palmiyenin altında
Kaynağından akan suyu,
Beyaz minarelerin üstünde
Ak leyleği severim.

Yosunlara dalar,
Bir İspanyol havası tuttururum
Dans ederken dostlarım,
Yeri inletircesine,
Yusyuvarlak bir şemsiyenin gölgesinde;
Bir alay avare, gülen yüzler ve neşe...

Hele bir meltem
Dalgalanırsa tenimde,
Gece oturmayı severim,
Oturup düş kurmayı gözlerim denizin derinliklerinde,
Ve açar ay gümüş yelpazesini, soluk ve sarışın,
Dalgaların içinde,

VİCTOR HUGO

Geri

© 2014 Tüm Hakları Saklıdır.

Ücretsiz web sitesi oluşturun!Webnode